Iza Jaszczyszyn: Jak przerabiam zdjęcia w VSCO } -->

Jak przerabiam zdjęcia w VSCO

wtorek, 3 lutego 2015


Długo się zbierałam do napisania tego postu ze względu na ilość screenshotów które musze teraz zgrywać na komputer żeby pokazać Wam jak wygląda proces przerabiania zdjęć na telefonie. Zdecydowałam się też na taki post ponieważ mój obiektyw na obecną chwilę jest zepsuty. Nie chce ostrzyć więc jedyne źródło zdjęć to GoPro oraz mój niezawodny Samsung Galaxy S3 :)


Na końcu notki będzie także wspominka o moim udziale w konkursie na Bloga Roku 2014 więc stay tuned!

O co chodzi z VSCO Cam?

VSCO Cam to nic innego jak edytor do zdjęć na telefon. Z tego co pamiętam to od listopada ubiegłego roku wprowadzili VSCO na Androida. Jarałam się wtedy jak nie wiem co bo zawsze podobały mi się stonowane kolory które można było szybko uzyskać na VSCO ale ten program był wtedy tylko dostępny na iOS'ie.

Domyślnie dostajemy kilka fajnych filtrów za darmo którymi możemy edytować nasze fotki. Mi one szybko się znudziły więc zainstalowałam kilka innych (o tym za chwilę) a później jeszcze zakupiłam kilka w sklepie Play. Zwykle staram się stronić od kupowania czegokolwiek przez telefon np. aplikacje czy muzykę, ale na te filtry wydałam jakies 2/3 funty więc naprawdę nie było mi szkoda, tym bardziej, że większości używam często.

Co, gdzie i jak?





 ~ Home to strona startowa gdzie mamy możliwość zalogowania się na nasz profil lub jeżeli nie mamy konta- zapisać się do grona VSCO. Tam wyświetlamy nasz własny grid. Grid to bardzo fajna opcja ponieważ działa troszkę jak instagram- zdjęcia które nam się podobają możemy wrzucić na nasz 'grid' i dzielić się nimi z innymi użytkownikami VSCO. To tak jakby nasz profil na VSCO- mój znajdziesz tutaj- klik

 ~ Grid który znajdziemy na nawigacji obok to z kolei gridy innych użytkowników VSCO które możemy sobie pooglądać i wyszukać ludzi.


 ~ Journal jak sama nazwa wskazuje to artykuły które możemy sobie przeczytać a w niektórych z nich są zawarte przepiękne zdjęcia!


 ~ Store- moja ulubiona rzecz! Tam właśnie mamy do pobrania/kupienia różne filtry do naszej kolekcji VSCO. Wiele z nich jest do pobrania i bardzo zachęcam na początek do wypróbowania tych wszystkich zanim zaczniecie kupować.

 ~ Library- nasza kolekcja zrobionych zdjęć. Note: możemy importować zdjęcia z naszej galerii, niekoniecznie zawsze cykać przez aparat VSCO.



Tak poniżej wygląda sklep z filtrami gdzie możemy pobrać lub kupić filtry :)



Filtry


Uprzedzam- kiedy klikniemy ikonkę pędzelków nie wyświetla nam się taki wygląd filtrów ale wyświetla się pod naszym wybranym zdjęciem. Ułożyłam te filtry tak abyście mogli zobaczyć ile ich w sumie jest. (Nie zmieścił mi się jeszcze jeden ale jest bardzo podobny do wszystkich innych czarno białych filtrów) Aktualnie to są filtry których używam cały czas. Mam ich więcej ale w ustawieniach można ukryć które chcemy mieć wyświetlane :) Skoro post dotyczy tego jak ja przerabiam swoje zdjęcia które widzicie na instagramie w takim razie uznałam, że nie będę uwzględniała filtrów których nie używam :)

Nasilenie filtra możemy regulować poprzed ponowne kliknięcie na filtr a wtedy wyskoczy nam skala regulacji od 0 do 12. Jezeli nie podoba nam się jeden filtr, powiedzmy X1, który ma mocny kontrast to możemy zmniejszyć do 9/10 i kontrast będzie ciut lżejszy :)

Dalsze przerabianie



Kiedy wybierzemy nasz filtr, możemy również poustawiać kilka innych rzeczy takich jak kontrast, jasność, cienie, szumy, ostrość itp itd. Jest łącznie 16 dodatkowych opcji które mogą nam fajnie pomóc przerobić zdjęcie.

Jak ja przerabiam zdjęcia

Chciałam Wam przedstawić VSCO ogólnie jako bardzo fajny program do edytowania zdjęć ale wiem, że wielu z Was pytało konkretnie o to jak ja to robię. Dostaję w komentarzach pytania gdzie przerabiam zdjęcia z telefonu aż w końcu podjęłam się tego posta. A więc- kilka rad ode mnie!

Zanim zaczniemy przerabiać...

Światło! Nawet w telefonie przydaje się zrobić zdjęcie w dobrym świetle. Stąd też pytania od innych użytkowników Samsunga Galaxy S3: "Skoro mam ten sam telefon to dlaczego moje zdjęcia wychodzą zamazane i niedoświetlone?"

T1 / Contrast +1 / Exposure +1 / Sharpen +6


LV3 / Exposure +3 / Fade +4 / Sharpen +4


M6 / Contrast +3 / Exposure +1 / Fade +4 / Sharpen +4 / Temperature -1

M6 / Contrast +1 / Fade +5 / Sharpen +5

Zawsze staram się aby moje zdjęcie oryginalnie wychodziły jasne, dobrze oświetlone i przede wszystkim ostre. Pod zdjęciami dopisuję wszystkie efekty które użyłam czyli filtry i te dodatkowe ustawienia.

Moje ulubione

Filtry które na zawsze pozostaną moimi ulubionymi to A5, C2, F1, HB1, LV1, LV3, M6, T1 i X2.
Na dodatek najczęstsze dodatkowe opcje którymi majstruję to kontrast, ekspozycja, fade, ostrość i temperatura. 

Mały bonus: oprócz tego co przewija się przez moje insta mam też mnóstwo różnorakich fotek które zalegają w mojej galerii :) Może je kiedyś powrzucam tutaj :)



Blog Roku 2014

Ruszyło głosowanie! Za wszystkie smsy bardzo bardzo bardzoooo dziękuję! Koszt takiego smsa to 1,23zł a wszystkie zebrane fundusze idą na rzecz fundacji "Dzieci Niczyje" :)

24 komentarze :

  1. Iza świetna notka. W sumie jak inne Twoje notki! Dziekuje :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetna notka ; ) moje pytanie brzmi: czy nie można uzyskać podobnych efektów np. w edytorze zdjęć google, który mamy automatycznie wgrany do telefonu?

    OdpowiedzUsuń
  3. ...nie dość, że inteligentna, to do tego cholernie ładna, a jeszcze jakby tego było mało, to jeszcze ma ogromne serducho...anioł:*

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam VSCO! tak samo jak i ty, czekałam aż pojawi się na androida :)
    super notka, uwielbiam twoje zdjęcia :)
    http://fashion-and-not-only.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Głosy to 2 oddałem! :)
    Nigdy nie używałem tej aplikacji, używam Retrica. Coś podobnego to Vcso.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ładne zdjęcia :) Obserwuję :) Zapraszam na mojego bloga http://tolerancyjna92.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie wiem czemu ale nie mam tych filitrów SE i LV w sklepie :/

    OdpowiedzUsuń
  8. vscocam na android mam od marca ubiegłego roku ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Miło się czyta twojego bloga, i nawet się dowiedziałem paru ciekawych rzeczy ;) poza tym można czerpać z niego nieco inspiracji.Masz dobre oko do fotografii. sam zajmowałem się nią trochę i chodziłem do szkoły gdzie ją miąłem. No cóż niestety nie posiadam bloga ani nie udostępniam żadnych swoich prac (Ale może kiedyś:) ). Pozdrawiam Michał z Kotliny :P

    OdpowiedzUsuń
  10. Zakochałam się w tej aplikacji, zdjęcia w niej obrobione mają swój niepowtarzalny klimat :)
    Zapraszam ♥

    OdpowiedzUsuń
  11. Super , bedziesz jeszcze zapuszczać włosy ? :P

    OdpowiedzUsuń
  12. Jestem od niedawna na Twoim blogu, ale jakis czas temu postanowiłam, ze zaczne sobie od początku i tak w ciągu dwóch dni, gdy bylam chora, przeczytałam wszystko. Jesteś bardzo ciepłą i piękną osobą. Sama zaczęłam ćwiczyć, dlatego z uśmiechem czytam wpiski o dietach, jak to Tobie szło itp. Fotografią równiez się interesuje, ale to jest narazie tylko zainteresowanie, w wakacje jak uzbieram kaske to mam zamiar kupic sobie pierwszy poważny aparat:) więc, rozpisałam się tak, a chciałam tylko zapytać, czy mialas do czynienia z polaroidami? Mam zamiar zakupić, mam jednego na oku, ale wydajesz mi się najodpowiedniejszą osobą, ktora moge o to zapytać. Zauwazylam, ze nie często odpowiadasz na komentarze, ale bede czekała:)) i mam nadzieje, ze kiedys przyjedziesz nad morze, bo strasznie chcialabym miec z Tobą sesje. Pozdrawiam!:**

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam takie posty, mogę się doszkolić w przerabianiu :)
    mój blog- KLIK

    OdpowiedzUsuń
  14. Cudowny blog! Właśnie o coś takiego mi chodziło. Jak można skontaktować się z Tobą na mailu bo mam małe pytanie odnośnie adobe lightroom i obiektywu macro a tak w komentarzu to za długo żeby pisać :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. Pomyślałam ze może Cie zainteresuje ze na Allegro sprzedawane są komercyjnie obiektywy przez tego człowieka - https://www.facebook.com/dariusz.michalak.528?fref=nf - używając Twoich zdjęć na tej aukcji - http://allegro.pl/helios-mc-44m-4-bagnet-nikon-bcm-sample-bokeh-i5198744159.html

    OdpowiedzUsuń
  16. Ooo wreszcie znalazłam sposób, jak uzyskać taki lekko "wybielony" efekt ! :) A tutaj widzę, że jest do tego odpowiedni filtr :) Super blog, będę częściej zaglądać

    OdpowiedzUsuń
  17. Teraz filtry są płatne a na starcie nie ma juz tak wiele. Czy t ak było czy moze kupiłaś wszystkie filtry?

    OdpowiedzUsuń
  18. właśnie kupiłam filtry ale nie mam ich od razu? trzeba czekac?

    OdpowiedzUsuń