Iza Jaszczyszyn: Canon Rebel T3i/600D } -->

Canon Rebel T3i/600D

niedziela, 23 lutego 2014


Wiele ludzi prosiło o taką notkę a więc jest! Notka o moim aparacie i generalnie recenzja aparatu Canon Rebel T3i/600D. Ostatnio ten model stał się bardzo popularny jeżeli chodzi o zakup gdyż sporo potaniał a jest bardzo dobry :) Ja swojego posiadam od początku 2012 roku, już niedługo będą dwa lata. 

Niedawno zrobiłam upgrade jeżeli chodzi o obiektywy a mianowicie z 50mm f/1.8 przeskoczyłam na nieco lepszy 50mm f/1.4 więc o nich też postaram się rozpisać.


Zacznijmy od korpusu. Z własnego doświadczenia piszę, że ten Canon jest wprost dla mnie stworzony. Miałam okazję pracować na modelach takich jak 450/500/550/50D oraz na modelach z wyższej półki (które póki co dla mnie są nieosiągalne) i stwierdzam, że ten model pokrywa wszystkie moje wymogi (oczywiście gdybym mogła to bym przytuliła takiego 5D Mark III no ale...) i nie chciałabym go póki co zamienić na inny model. Kolory w tym aparacie są cudowne, aczkolwiek jak dla mnie na początku były zbyt nasycone więc musiałam zmniejszyć nasycenie i aktualnie robię zdjęcia na stworzonym przez siebie stylu obrazów.
Zalety: 
  • Ułożenie przycisków pod palce które ułatwiają szybkie ustawianie
  • Łatwość obsługi
  • Obracany ekran
  • Rozmiar (nie za duży, nie za mały)
  • Możliwość kręcenia wideo
Wady:
  • Brak AF podczas kręcenia wideo
 
 
Wszystko jest opisane na przyciskach, dokładnie oznaczone na korpusie a z czasem człowiek przyzwyczaja się i zapamiętuje co gdzie jest.




 
Przechodząc do obiektywów- aktualnie posiadam 50mm f/1.4 i jedyne co powiem- również ideał :) Ale trzeba go trochę poznać, trochę się nim pobawić zanim uda się ogarnąć w pełni. 1.4 to dość płytka głębia więc jeden ruch i całe zdjęcia może być zamazane. Ale lekkie przymknięcie przysłony sprawi, że zdjęcia wychodzą ostre jak żyleta!

50mm f/1.8 również sprawdza się super jak na początek i nie tylko. Zdecydowałam się na 1.8 gdyż uzbieranie na 1.4 było przez długi czas męką więc zdecydowałam się na tańszy obiektyw. 
Zdjęcia przykładowe z 50mm f/1.8: 
 



Oraz przykładowe zdjęcia teraźniejszym 50mm f/1.4
 



Jak wielu z Was również widziało na niektórych zdjęciach, pod aparatem znajduje się "takie coś dobudowane" zwane gripem który służy mi głównie do trzymania dwóch baterii oraz dostarcza komfort i stabilność (poprzez dodatkową wagę) podczas robienia zdjęć. Niektórzy zastanawiają się jak taki grip wygląda od innej strony a więc rozwiewam wszystkie wątpliwości.




Grip również sprawuje się świetnie, szczególnie, że z dwoma bateriami można robić dwa razy więcej zdjęć i nie trzeba tak długo ładować baterii. Grip jest stale przyczepiony i jest bardzo przydatny więc polecam każdemu :)




36 komentarzy :

  1. Super notka! "Krótko", zwięźle i na temat :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Grip ma przycisk do robienia zdjęć, czy tylko mi się wydaje? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, ma, dzięki czemu możesz robić zdjęcia w pionie, bez kombinowania, jak sięgnąć palcem do 'głównego' przycisku :D

      Usuń
  3. Cudownie. Marze o takim aparaciku :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super notka, pomimo, że nie mam pojęcia o fotografii to bardzo fajnie mi się czytało. Widać, że masz pasje i pomysł na bloga. Niestety, ludzie ktorzy początkowo się rozpisywali zaczeli pisać krotsze notki - bez węży i pasji. U ciebie poziom jest ten sam - notki masz tak samo długie i wciąż tak samo ciekawe. Widać, ze blogowanie jest dla ciebie. Trzymaj się ciepło ♥♡

    OdpowiedzUsuń
  5. Lepiej kupic oryginalny grip? Czy zammiennik tez ok?

    OdpowiedzUsuń
  6. a czy w gripie jest otwór aby przykręcic go do statywu?

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie wiesz gdzie jest możliwość zakupienia tego aparatu w Polsce? Nie spotkałam się z nim stacjonarnie, a w internecie są oferty samych używanych.

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo fajna notka, myślę że przyda się wielu osobom :)

    straciatella-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. ja mam 450 model i jestem bardzo zadowolona ale ten co Ty masz wygląda naprawdę świetnie,muszę sie mu bliżej przyjrzeć

    OdpowiedzUsuń
  10. Kupiłam niedawno Nikona d5100 i trochę żałuje że wcześniej tej notki nie było, bo zdecydowałabym się na Canona... Ale przynajmniej mój wyłapuje duchy na zdjęciach ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana Nikon D5100 można by rzec, że niczym nie różni się od tego Canona. Są to jakieś małe szczegóły i niektóre elementy są lepsze tu, a niektóre tu. To jest kwestia gustu tak naprawdę :)

      Usuń
  11. Czekałam na tą notkę, świetnie wszystko opisałaś! (:

    OdpowiedzUsuń
  12. przeczytane jednym tchem ! dobrze napisane :)

    OdpowiedzUsuń
  13. jaki masz grip i ile za niego dalas?:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam Twoje wpisy i Twoją fotografię :) Jest taka ... delikatna. Co do tematyki wpisu, mam w planach zakupić niedługo jakiś nowy obiektyw. Waham się pomiędzy Canon EF 50 mm f/1,8 II i Canon EF 40 mm f/2.8 STM. Który byś wybrała i dlaczego? :) Jeśli możesz to odpowiedz na moim blogu. Z góry dziękuję za odpowiedź ^^

    OdpowiedzUsuń
  15. grip jest oryginalny? oraz 2 bateria?

    OdpowiedzUsuń
  16. Fajnie poznać opinię od użytkownika, a nie cytaty z instrukcji obsługi :)
    A dlaczego akurat Canon?

    OdpowiedzUsuń
  17. 600D moim marzeniem, oczywiście też nie pogardziłabym 5D Mark III , ale myślę że byłby to zbyt duży przeskok z 1100D, także mam nadzieję, że w wakacje zarobię na 600D :)
    Lubię gdy piszesz takie notki ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lepiej kup jakieś szkło, bo przejście z 1100 na 600 to kompletnie bezsensowny pomysł.

      Usuń
  18. a ja mam takie pytanie z innej beczki: pijesz drozdze?

    OdpowiedzUsuń
  19. swietne zdjecia wychodza, szczegolnie portret - czwarte zdjecie :)
    moj olympus mam od 18 roku zycia a niedawno skonczylam 23 lata.. chyba czas na jakis maly upgrade, a wlasnie planuje canona, bo chlopak tez go uzywa i ma mase obiektywow :D

    Ania, http://taffydream.net/blog/

    OdpowiedzUsuń
  20. Piękne zdjęcia <33 Od tego momentu twój blog stał się jednym z moich ulubionych przeczytałam prawie wszystkie posty ♥

    Pozdrawiam ♥ i zapraszam, nowy post:
    http://oliwia-blogg.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. Canona 5D Mark III? Taki jak ma Julia Trotti? :)

    OdpowiedzUsuń
  22. ile dałaś za aparat i obiektywy ?

    OdpowiedzUsuń
  23. Hej! :) Od jakiegoś czasu noszę się z zamiarem zmiany systemu. I teraz właśnie stoję przed wyborem jaki aparat kupić. Na codzień zajmuję się głównie fotografią portretową, czasem nakręcę jakiś filmik. Myślałam o canonie 60d lub 70d + canon 50mm f/1.4 . Myślisz, że to dobra opcja? Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Bardzo fajnie, że napisałaś ten post. Zastanawiałam się właśnie jaki nowy aparat kupić i bardzo pomogłaś. Zdjęcia są fenomenalne ♥

    http://foto-fantasy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  25. gdybym mogła cofnąć czas też wzięłabym canona:C

    OdpowiedzUsuń
  26. Mogłabyś podać "właściwości" tego stworzonego przez Ciebie stylu? ;)

    OdpowiedzUsuń
  27. Wpadłam tu przypadkiem i chciałam zapytać, czy orientujesz się, jaki model Canona z tej samej półki posiada tryb AF podczas filmowania?

    OdpowiedzUsuń
  28. Ile kosztował Twoj aparat? I gdzie go kupiłaś? Bo od dawna go szukam w moim mieście (Łódź) i nigdzie nie moge go znaleźć :((

    OdpowiedzUsuń